hier

Fokkers

gewoon gezellig kletsen over alles wat met de franse bulldog te maken heeft

Moderators: Sylvia, fransoos

Fokkers

Berichtdoor Kleine_Beau » 07 mei 2013 14:25

Hey allemaal.
Zoals sommigen weten is mijn Beauke gestorven.
Ze had veel problemen en kanker. Nu ik erover nadenk
Was het wel te voorspellen. Ze was mijn eerste hondje en veel genoten van haar maar zo kort wil ik toch
Niet meer meemaken.

Ze was de enige overlevende in haar nest dat was hint 1. Tijdje later zag ik dat ze een week jonger was dan gezegd. Hint 2
Bij de inentingen toen ze bij mij was zei de dierenarts dat haar staart geamputeerd was(je zag niets meer hangen) hint 3
Ze kwam van een onervaren persoon die toevallig een nestje had. Ze kon wel de vader niet tonen want dat was een dekker geweest... Er liep nog een tweede nest rond.

In ieder geval volgend jaar als de kleine geboren (eind dit jaar) is en wat ouder willen we een pup halen voor samen te laten opgroeien.

Ik woon in Limburg /België en wil dan dit Keer met stamboom. Zodat we een klein beetje meer garantie hebben.
Kent iemand een lijst van respectabele fokkers in België? Mensen met ervaring en liefde voor het ras? Geen kennel toestanden of het fokken van nog meerdere soorten enz.

Alvast bedankt!
Afbeelding
Kleine_Beau
adult
adult

Re: Fokkers

Berichtdoor dj24 » 08 mei 2013 18:33

Beste beau,

allereerst sterkte met je verlies.

ik lees je oproep en denk meteen wat goed dat je de tekenen nu wel herkent.
ik ga je wel erop wijzen dat levende wezentjes altijd wat kunnen mankeren, hoe zorgvuldig een fokker ook te werk gaat, zo werkt de natuur nou eenmaal.
ik heb met maar 1 fokker ervaring niet in de buurt bij limburg of belgie, ook niet bij mij in de buurt wat dat aangaat. daarmee kan ik je dus niet helpen maar ik wilde je even tips meegeven waar ik 2 jaar geleden veel aan had om een keuze te maken voor een fokster.

zoek rustig iemand uit, neem daar je tijd voor stel hem al je vragen en kijk hoe hij/zij daar op reageert. informeer ook naar de hondjes uit eventuele vorige nesten.
hebben ze daar nog contact mee. Wat zijn hun fokdoelen, waarom willen ze zo graag nestjes bij hun hondjes(het is zeker niet geheel risicoloos nl. ivm keizersnede en allerhande complicaties)

nogmaals heel veel sterkte met je gemis, veel plezier met het voorwerk en een voorspoedige zwangerschap gewenst.

gr danits
dj24
adult
adult

Re: Fokkers

Berichtdoor emmy1 » 17 mei 2013 12:28

Hey,
Wat erg wat je allemaal hebt meegemaakt! !
Wij wonen zelf in Limburg. Onze fbd is nu een jaar en wij zijn erg tevreden van de fokker waar ons schatje van komt.
We hebben wel heel lang gezocht en uiteindelijk hebben we Lewis bij Marvers Fortuna in Balen gekocht.
Die mensen leven echt voor hun honden. Nog een fokker in de buurt is From bulls heaven net over de grens in Nederland.
Je moet maar eens op internet kijken naar hun site..
Ik vind het zo erg voor jullie, hoop dat jullie nu meer geluk gaan hebben.
Onze lewis heeft een lelijke breuk in poot opgelopen toen hij 4 maanden was maar dankzij de goede zorgen van onze dierenarts en operatie in Mol, merken we er nu niets meer van. Zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren. Verder niet naar dierenarts moeten gaan als alleen voor zijn inentingen.
Prijs bij een fokker is natuurlijk wel heel anders dan als je er eentje zonder stamboom koopt. Maar het is het waard, geloof me.
Een kennis van ons heeft hetzelfde als jullie mee gemaakt en zo hoort het uiteraard niet.
Veel succes in jullie zoektocht.
Groetjes mieke
emmy1
puppy
puppy

Keer terug naar franse bulldog praat