hier

Teef heeft dik groen slijm (lijkt op snot) aan haar vulva

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderators: Sylvia, fransoos

Teef heeft dik groen slijm (lijkt op snot) aan haar vulva

Berichtdoor Tummy » 20 aug 2011 07:58

Sinds 5 weken hebben wij de twee franse bullen van mijn broer ook hier (reu en teef). Nu is er het volgende aan de gang...... De teef is twee weken geleden loops geweest en de reu heeft haar gedurende haar vruchtbare dagen gedekt.

Nu begon ze gisteren enorm te rillen en heeft ze twee keer overgegeven. Ze had geen temperatuur. Ze lag veel en hijgde er op los. Voor haar doen was ze extreem rustig. Eerst met mijn schoonzus gebeld of Kelsy vaker zo doet na te hebben overgegeven maar dit werd niet herkent. Rond 17.00uur was het nog niet over en zijn wij naar de dierenkliniek in Kleve gereden met haar. Daar werd ze onderzocht en er werd een groot bloedbeeld gedaan. Dit was helemaal perfect. Geen ontstekingen en ook geen gif te bekennen. (Wij dachten namelijk eerst dat zij net als onze Tum, die op 02/08/'11, ook vergiftigt was daar het rillen overeen kwam). Ze hebben haar een spuit met pijnstilling gegeven en die heeft voor haar blijkbaar heel goed gewerkt want het rillen is opgehouden. Vannacht met de honden op de bank geslapen en uiteraard bij al dat gesnurk veels te weinig geslapen en ook veels te warm met al die harige kruiken maar ze heeft niet meer liggen rillen. Nu net de honden naar buiten gedaan voor een plasje en zij had geen zin om op te staan. Haar toch geroepen en even aangehaald waarbij ze op haar rug ging liggen en VOILA...... groene smurrie aan haar vulva. Wie oh wie herkent dit????
Afbeelding
Today is a gift, that's why it's called present!
Tummy
puber
puber

Berichtdoor Boedha » 20 aug 2011 08:02

Ik zou zo gelijk je DA bellen en dit vertellen ,ik zou gelijk denken aan baarmoederontsteking :(
Maar vind zo vreemd dat ze gisteren niks in d r bloed hebben gezien {9}
Heeft ze geen koorts? En is haar baarmoeder gisteren wel gechekt?
^^Groetjes Hennie^^
Afbeelding
Boedha
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Berichtdoor Tummy » 20 aug 2011 08:09

Mijn Bullmastiff teef heeft eens een baarmoederontsteking gehad maar daar vloeide enkel bruin-rode slijm.

Ik vind het ook zo raar dat ze niets hebben kunnen vinden en dat ze nu rondom de onderkant (bij het tuitje zal ik maar zeggen) aan haar vulva groene smurrie had zitten. Welke nu uiteraard vleitig word weggelikt. Temperatuur net gemeten en die is 38,8, gisteren middag was die 38,5. Hoe haar temperatuur normaal is weet ik niet daar ik niet regelmatig even gecontroleerd heb. Stom stom stom. Maar alsnog verhoogd is het niet. Ze is ook alerter zal ik maar zeggen.
Afbeelding
Tummy
puber
puber

Berichtdoor Boedha » 20 aug 2011 08:11

Dat klinkt allemaal positief ,maar zou in ieder geval toch even gaan bellen ,sterkte ;-)
^^Groetjes Hennie^^
Afbeelding
Boedha
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Berichtdoor Tummy » 20 aug 2011 08:16

Dank je wel Boedha!! Dat doe ik sowieso, mijn motto is liever 10 x teveel naar de DA dan 1 x te weinig.

Ik baal ervan dat ik op internet niets kan vinden..... ja groen slijm wat een teef verliest een uur voordat de eerste pup geboren word........zucht....
Afbeelding
Tummy
puber
puber

Berichtdoor rieta » 20 aug 2011 08:29

zou hier niet gerust op zijn , groene afscheiding is nooit goed
Afbeelding
Rieta en de bullen , Sita, Barney, Kaya
rieta
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Berichtdoor Tummy » 20 aug 2011 08:31

Ben ik ook niet maar waar moet het dan op duiden? Op internet staat er niets op.......althans niet wat ik kan vinden.
Afbeelding
Tummy
puber
puber

Berichtdoor annemarie » 20 aug 2011 08:54

Hier ook veel groenig slijm, allebei de meiden hadden baarmoederontsteking
Afbeelding

Jan, Anne-marie, Luna, Gigi, Jupiler, Jolie
annemarie
junky
junky

Berichtdoor Pucca » 20 aug 2011 08:56

Heb het vorige week met Pucca aan de hand gehad, zelfs tijdens haar loopsheid. Het was geen baarmoederontsteking maar een vaginitis; ze had wel 40° temperatuur bij de da en heeft onmiddellijk antibiotica, pijnstilling en ontstekingsremmers gekregen. En het was binnen de 2u beter met haar. Nadien nog teruggegaan voor een spuit antibiotica. Ik was er snel bij omdat ik vreesde voor baarmoederontsteking, haar temperatuur is op een uur erg de hoogte in gegaan. Hoop dat het bulletje snel hersteld!
Afbeelding
Pucca
adult
adult

Berichtdoor Tummy » 20 aug 2011 09:06

DA net gebeld. Deze vermoed dat zij aan het aborteren/resorberen is. Daar er gisteren een groot bloedbeeld is gemaakt en daar niets naar voren kwam en zij ook niet gevoelig reageerde tasten zij in de kliniek nu in het duister. Het advies is in de gaten houden en regelmatig blijven temperaturen.........zucht........afwachten dus maar.
Afbeelding
Tummy
puber
puber

Berichtdoor Savannah » 20 aug 2011 09:17

Hoi,

3 weken na de dekking krijg je de innesteling van de vruchtjes.
Kan zijn dat enkele eitjes/vruchtjes idd resorberen.
Je ziet dan ook wel eens een dag wat bloedverlies.
Meestal blijven er vruchtjes zitten, soms komt alles af.
Groen slijm kan ook vaginitis zijn, (schede ontsteking).
In beidde gevallen raad ik je aan om je teefje 10 dagen Synulox te geven.
Dit mag probleemloos tijdens een eventuele dracht.
Zou niet gaan zitten afwachten als ik jullie was.
Als het omslaat naar baarmoederontsteking dan kan je bull dood ziek worden.
Dus haal sowieso die AB kuur.
Niet altijd krijg je koorts bij baarmoederontsteking, dus daar kun je niet op bouwen.

Let verder goed op dat ze niet veel gaat drinken of niet meer wilt eten, dit zijn beidde duidelijke tekens van baarmoederontsteking.
gr Els
Afbeelding
Savannah
junky
junky

Berichtdoor Savannah » 20 aug 2011 09:19

Savannah schreef:Hoi,

3 weken na de dekking krijg je de innesteling van de vruchtjes.
Kan zijn dat enkele eitjes/vruchtjes idd resorberen.
Je ziet dan ook wel eens een dag wat bloedverlies.
Meestal blijven er vruchtjes zitten, soms komt alles af.
Groen slijm kan ook vaginitis zijn, (schede ontsteking).
In beidde gevallen raad ik je aan om je teefje 10 dagen Synulox te geven.
Dit mag probleemloos tijdens een eventuele dracht.
Zou niet gaan zitten afwachten als ik jullie was.
Als het omslaat naar baarmoederontsteking dan kan je bull dood ziek worden.
Dus haal sowieso die AB kuur.
Niet altijd krijg je koorts bij baarmoederontsteking, dus daar kun je niet op bouwen.

Let verder goed op dat ze niet veel gaat drinken of niet meer wilt eten, dit zijn beidde duidelijke tekens van baarmoederontsteking.

Vergeet nog te melden dat sommige drachtige teefje ook na het plassen een gelige slijmsliert hebben, dit is normaal.
Maar mag niet stinken of echt snotterig zijn natuurlijk.
gr Els
Afbeelding
Savannah
junky
junky

Berichtdoor Tummy » 20 aug 2011 18:33

Bedankt lieve mensen! Super dat jullie zo snel zijn met de tips.

Ze is er veel fitter aan toe. Ze rent, springt kortom ze is weer die bekende stuiterbal. Nog steeds heeft ze wat dikkig groen slijm aan haar vulva maar geen koorts, geen overmatig drinken of rillingen.

De DA heeft vanmiddag zelf nog even gebeld om te horen hoe of wat en na dat ik beschreef hoe ze het maakt zei deze dat wij maandag maar even naar het inloop spreekuur in de kliniek moeten komen. Dan maken ze een echo van haar buik en nemen ze een kweek. Tot die tijd goed in de gaten blijven houden of ze koorts krijgt of andere symptomen. Duimen drukken dat ze "beter" blijft!!!!
Afbeelding
Tummy
puber
puber

Berichtdoor Boedha » 20 aug 2011 19:21

Nu maar hopen dat het goed blijft gaan ,houdt dr goed in de gaten {66}
^^Groetjes Hennie^^
Afbeelding
Boedha
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Berichtdoor Savannah » 20 aug 2011 21:41

Tummy schreef:Bedankt lieve mensen! Super dat jullie zo snel zijn met de tips.

Ze is er veel fitter aan toe. Ze rent, springt kortom ze is weer die bekende stuiterbal. Nog steeds heeft ze wat dikkig groen slijm aan haar vulva maar geen koorts, geen overmatig drinken of rillingen.

De DA heeft vanmiddag zelf nog even gebeld om te horen hoe of wat en na dat ik beschreef hoe ze het maakt zei deze dat wij maandag maar even naar het inloop spreekuur in de kliniek moeten komen. Dan maken ze een echo van haar buik en nemen ze een kweek. Tot die tijd goed in de gaten blijven houden of ze koorts krijgt of andere symptomen. Duimen drukken dat ze "beter" blijft!!!!

Voor een drachtigheids echo is het eigenlijk nog te vroeg, kan pas met 28 dagen.
We lfijn dat je dierenarts zo meeleeft.
Ik denk persoonlijk dat ze gewoon zwanger is, oppassen dus met medicijnen en pijnstillers!!!
Was het een geplande dekking?
gr Els
Afbeelding
Savannah
junky
junky

Volgende

Keer terug naar medisch