hier

Verkouden

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderators: Sylvia, fransoos

Verkouden

Berichtdoor lalaura87 » 26 aug 2012 18:56

Onze noa is vanaf dinsdag avond veel aan het niezen...heeft ook waterige snot uit haar neusgat. Ik maakte me niet zo'n zorgen.. Maar toen ze woensdag echt niesbuien kreeg en hierna elke keer de reverse sneezing kreeg heb ik toch maar even de dierenarts gebeld..zul je altijd zien: daar niet ze niet 1 keer.
Zij dachten dat er misschien wel een grassprietje was of een stofje in de neus. Ook omdat haar snot gewoon helder was. Als het het weekend erger zou worden of slechter dan zouden we terug moeten komen. Nu is het zondag en het is niet slechter maar ook nog niet veel beter, dus morgen maar weer een bezoekje aan de dierenarts. Ze niest niet meer zo vaak maar heeft wel regelmatig zo'n reverse sneezing aanvallen, en het lijkt net of neus echt dicht zit.

Hebben jullie hier ervaring mee?
lalaura87
puber
puber

Re: Verkouden

Berichtdoor Yess » 27 aug 2012 12:48

Nee, geen ervaring mee. Veel beterschap voor Noa!
Groeten Yessica

Afbeelding
Yess
veteraan
veteraan

Berichtdoor paulavanloenen » 27 aug 2012 19:14

Ja, hier wel eens gehad.
Onze Alex had last van een helder snotneusje en reversed sneezing. Na het een paar dagen aangeken te hebben zijn wij ook naar de dierenarts gegaan. Hij kreeg een AB-kuurtje mee en het was gauw weg.
Zelf weet ik niet zeker of ik voor een verkoudheidje weer naar de DA zou gaan. Achteraf had ik het idee dat Alex dit ook wel zelf had kunnen uitzieken.

Ik kan natuurlijk niet bepalen hoe het met Noa gesteld is en bij twijfel zou ik gewoon naar de DA gaan.
Veel beterschap!
Afbeelding
paulavanloenen
puber
puber

Berichtdoor lalaura87 » 27 aug 2012 21:58

Ik ben vandaag bij de dierenarts geweest en ze heeft waarschijnlijk een luchtweginfectie...dus nu heeft ze een AB kuur en ontstekingsremmer...ze had echt haar neus dichtzitten al het hele weekend dus ben toch wel blij dat ik geweest ben..nu maar even afwachten of het gaat werken en anders is het toch een grassprietje en moet ze een scopie om het eruit te halen..
lalaura87
puber
puber

Berichtdoor JoseetjeF » 27 aug 2012 22:11

Vorige week maandag begon Betty met snotteren, helder slijm met wit zegmaar ( geen groen, dat duidt op infectie..) ze voelde zich duidelijk niet heppie, maar at wel, liep mee met uitlaten en scharrelde wel door het huis al was ze wel rustiger dan anders.

Van een snotneus kan ik alleen zeggen; beter eruit dan erin en dat doet het dus ook, het LOOPT eruit..hele slierten. Lekker vegen met zacht papier, natgemaakte keukenrol of vochtig toiletpapier met kamille en daarna lekker smeren met een beetje vaseline tegen de schrale huid. Ik heb haar toet ook vaak gewassen met een washandje; oogplooien snuit, lekker fris.

Dat beviel Knox kennelijk wel, want een paar dagen later begon hij ook, vooral stromen snot. maar verder eigenlijk niets aan het handje( ja vanmorgen voelde hij zich zielig, getempt maar dat was ok)Gisteravond een kinderdosering tussistin gegeven want hij begon met reverse sneezing ( duidt ook op keelpijn) Hij heeft gister niet zoveel gegeten, voelde zich vandaag belabberd

Ondertussen dacht Jack ook wel recht te hebben op de koninklijke behandeling dus ook hij begon een paar dagen terug met snot en reverse sn.

Om ze lekker aan te laten sterken heb ik vandaag een bouillonblokje aangemaakt en daar de brokken in geweekt zodat ze zacht werden(voor de keelpijn). Nou, dat ging erin als koek ! 3 bakken leeg in de ochtend en 3 in de middag en opleven dat ze deden ; Heb al uren geen snot gezien bij B&J en vanavond zowaar 2 bakken ongeweekt opgegeten !

Voel me een soort peuterleidster in een ziekenboeg, zal blij zijn als het weer '' gewone'' honden zijn, hihi
French Bulldog; Other dogs wish they were that awesome...
JoseetjeF
adult
adult

Berichtdoor Bart en Roos » 28 aug 2012 08:56

Joseetje..klinkt meer als een gevalletje lichte kennelhoest daar bij jullie
AfbeeldingMade by Evelyn

Groetjes Roos
Bart en Roos
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Berichtdoor JoseetjeF » 28 aug 2012 22:44

Bart en Roos schreef:Joseetje..klinkt meer als een gevalletje lichte kennelhoest daar bij jullie

ja, dat is het ook... kennelhoest=verkoudheid ;-)

Het gaat inmiddels stukken beter hier op een enkele re- sneez na. Jack is snotloos, Betty en Knoxje nog niet helemaal, maar wel duidelijk lekkerder in hun velletje {18}
French Bulldog; Other dogs wish they were that awesome...
JoseetjeF
adult
adult

Keer terug naar medisch