hier

Het vast zitten van de klep

bij ernstige zaken is het altijd verstandig eerst je dierenarts te raadplegen

Moderators: Sylvia, fransoos

Het vast zitten van de klep

Berichtdoor Caitlin » 25 feb 2013 16:41

Hallo iedereen,

Mijn naam is Caitlin en heb een ontzettend lief frans bulldogje. Haar naam is Aika en is nu 3 jaar oud.
Ik heb haar als pup gekocht gehad.

Nu heb ik eens een medische vraag: haar klep komt regelmatig vast te zitten. Het gehoor dat ze geen adem meer krijgt is vreselijk.
De dierenarts vertelde me dat je er helaas niets aan kunt doen. En dat het regelmatig voorvalt met bulldogs! Vreselijk gewoon!!

Ze slaapt op mijn slaapkamer, en ze heeft het vannacht 5x gehad, spring ik uit mijn bed en wrijf ik over haar keel. Weet niet of dat helpt ... maar het gedacht enkel al... En wanneer ik ga werken, vertrek ik met een klein hartje. Stel je voor dat ze er niet meer uit geraakt??
Heeft iemand dit ook voor? Iemand raad?? Zou echt geweldig zijn, want ben ten einde raad.. En wat ook zeer vermoeiend is voor ons in de nacht ... :(

Groetjes Caitlin & Simon
Caitlin
puppy
puppy

Re: Het vast zitten van de klep

Berichtdoor Barbara » 25 feb 2013 16:54

Bedoel je niet reversed sneezing?

Dat is vrij onschuldig. Het is vreselijk om te zien en te horen, maar de meeste bullen (andere rassen hebben het overigens ook) komen er zelf weer uit. Ze moeten even slikken, dan is het voorbij. Zoek even op youtube voor een filmpje van een hondje dat aan het reversed sneezen is.

Als bulletjes verkouden zijn, hebben ze soms wat vaker last van het reversed sneezen.
Afbeelding
{11} Beau Boris Qienie Iza Baloo Boyo Eva Noa Hugo Bella Lancelot Wiebe(l) Lyn Paula Annika Arthur {11}

Lieve Nala, op 27/7/7 stierf er met jou een stukje van mij
Barbara
junky
junky

Berichtdoor Caitlin » 25 feb 2013 17:14

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie, heb het even opgezocht op het internet.
Ben al een beetje meer gerust gesteld! Het is idd het geluid; vreselijk gewoon .. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik zelf heb een Border collie, mijn ex en ik hadden samen Aika gekocht. Maar dat was meer zijn hond, nu hij vertrokken is naar Nederland en haar achter gelaten heeft. Heb ik haar met open armen bij mij genomen. En ben ik haar baasje nu, ik wist dat ze het had .. maar nu ze bij ons slaapt wegens ze in de dag al zo alleen zijn ... hoorde ik het meer en meer.. Ze heeft dit enkel s'nachts ...
Caitlin
puppy
puppy

Berichtdoor Caitlin » 25 feb 2013 17:14

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie, heb het even opgezocht op het internet.
Ben al een beetje meer gerust gesteld! Het is idd het geluid; vreselijk gewoon .. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik zelf heb een Border collie, mijn ex en ik hadden samen Aika gekocht. Maar dat was meer zijn hond, nu hij vertrokken is naar Nederland en haar achter gelaten heeft. Heb ik haar met open armen bij mij genomen. En ben ik haar baasje nu, ik wist dat ze het had .. maar nu ze bij ons slaapt wegens ze in de dag al zo alleen zijn ... hoorde ik het meer en meer.. Ze heeft dit enkel s'nachts ...
Caitlin
puppy
puppy

Berichtdoor Bart en Roos » 25 feb 2013 17:36

Ja meestal is het vrij onschuldig idd, maar als ze er zo vaak last van heeft tijdens het slapen, is het miss toch wel verstandig
om eens naar haar keelgebied te laten kijken door een dierenarts met kennis van bulletjes
AfbeeldingMade by Evelyn

Groetjes Roos
Bart en Roos
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Berichtdoor Boortje » 26 feb 2013 10:17

Je kunt er wel iets aan doen, ervoor zorgen dat het achter in de keel niet te erg uitdroogt. Dus regelmatig laten drinken (hier heb ik er één die op commando water gaat drinken als ik hem hoor slikken) en ervoor zorgen dat de luchtvochtigheid niet te laag is. Dus dier niet bij de kachel leggen en planten dan wel waterbakjes in huis neerzetten.
Vooral bij het voeren van brokjes (liefst kleine hoeveelheden ivm droogte keelgebied) steeds laten drinken.
Boortje
adult
adult

Berichtdoor Timotheus234 » 11 apr 2013 15:14

Mijn Charley had precies hetzelfde maar dit was echt geen reverse sneezing bleek achteraf!
Doordat het zachte verhemelte over de luchtpijp heen lag tijdens het slapen kreeg hij gewoonweg geen lucht. Ook had hij hele nauwe neusgaten en kon ook moeilijk ademhalen via zijn neus. Een paar keer per nacht werd hij en daardoor ook ik wakker. Zo eng!
Gelukkig zit er bij mij in Amsterdam een hele goede dierenarts voor Bulldoggen (Dierenkliniek Rivierenbuurt, dkrb.nl) die meteen wist wat er aan de hand was. Hij is geopereerd en nu heeft hij niet alleen niet meer dat enge geluid maar merk je ook echt dat hij ook veel minder snel moe is!
Timotheus234
puppy
puppy

Keer terug naar medisch