hier

agressie/muilkorf

heb je vragen, stel ze gerust hier

Moderators: Sylvia, fransoos

agressie/muilkorf

Berichtdoor irene mos » 20 aug 2012 12:33

beste bulldog vrienden,

De bull , een teefje van bijna 2 van mijn zoon hapt naar visite of serveersters op een terras. Ik vind haar gedrag
eerder te maken hebben met onzekerheid dan met agressie maar weet dit niet zeker natuurlijk. Nu komt er bij mijn zoon
een hondenfluisteraar maar die wil dat de hond een muilkorf omheeft als hij komt. Is dit nu vreemd of normaal?
Ik zou denken dat een hondenfluisteraar dat toch niet nodig heeft; een muilkorf!!! Vraag me zelfs af of er een bestaat die
past bij een franse bull.
Wie weet raad?
irene mos
puppy
puppy

Re: Dominante agressie

Berichtdoor Bart en Roos » 20 aug 2012 13:32

irene mos schreef:beste bulldog vrienden,

De bull , een teefje van bijna 2 van mijn zoon hapt naar visite of serveersters op een terras. Ik vind haar gedrag
eerder te maken hebben met onzekerheid dan met agressie maar weet dit niet zeker natuurlijk. Nu komt er bij mijn zoon
een hondenfluisteraar maar die wil dat de hond een muilkorf omheeft als hij komt. Is dit nu vreemd of normaal?
Ik zou denken dat een hondenfluisteraar dat toch niet nodig heeft; een muilkorf!!! Vraag me zelfs af of er een bestaat die
past bij een franse bull.
Wie weet raad?

Ten 1ste past een muilkorf een Fbtje niet
Plus dat ze panisch van angst kunnen worden en met wat pech ook benauwdsheidsaanvallen
Vreemd advies van deze hondenfluisteraar als je het mij vraagt! :-?
Die kwam er bij mij niet in!.(maar ik geloof daar zowiezo niet in)
Zou liever een goeie hondenschool gaan zoeken en lekker met haar aan de slag gaan.
AfbeeldingMade by Evelyn

Groetjes Roos
Bart en Roos
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Berichtdoor irene mos » 20 aug 2012 14:24

Dank je wel roos dat was mijn idee ook al, maar wat is voor een fbtje een goede trainer of school? Met martin gaus
hadden ze niet echt een klik. Wij wonen in flevoland. Weet jij of iemand anders waar zij het beste naar toe kunnen gaan?
irene mos
puppy
puppy

Berichtdoor Bart en Roos » 20 aug 2012 14:41

irene mos schreef:Dank je wel roos dat was mijn idee ook al, maar wat is voor een fbtje een goede trainer of school? Met martin gaus
hadden ze niet echt een klik. Wij wonen in flevoland. Weet jij of iemand anders waar zij het beste naar toe kunnen gaan?

Ik woon zelf in Brabant, maar er zal hier op het forum vast iemand zijn die in jullie buurt
een goeie hondenschool weet.
Er zullen straks nog wel wat reakties op komen. ;-)
AfbeeldingMade by Evelyn

Groetjes Roos
Bart en Roos
NERD !!!!!!
NERD !!!!!!

Re: agressie/muilkorf

Berichtdoor Boortje » 21 aug 2012 10:47

Inderdaad op zoek naar een goede hondenschool of iemand met daadwerkelijk kennis van zaken.
Hoe wordt erop de hond gereageerd als ie naar visite hapt? Hoe is dan zo en zo de gemoedstoestand van de hond?

Mijn ervaring is dat bij het gaan van de bel er al opwinding is. Baasje blijft rustig en vertelt het dier dat ie moet blijven zitten, net zolang oefenen (wel even overleggen met de visite) tot ie dat ook daadwerkelijk doet, dan pas de deur openen en vooral de hond negeren.
Dier wordt pas aangehaald als ie weer volkomen relax is, ja kan wel bij het derde kopje koffie zijn. Elke keer dat ie opwinding laat zien, rustig vragen te zitten of op de plaats te gaan.
Tja en is het al een extreem geval, dus daadwerkelijk happen, rustig blijven,niets zeggen maar wel even pakken, zonodig tegen de grond duwen, maar geen stemverheffing en zelf relax blijven.

Het grootste probleem met onze bullekes is dat ze overenthousiast zijn, dat is een gemoedstoestand die je vooral niet moet voeden. Niet bij thuiskomst, bij visite, op een terras, heel consequent de rust opzoeken door zelf rustig te blijven.

Tja, en ook hier is het moeilijk achter de computer de situatie in te schatten, maar misschien heb je wat aan de tips?
Boortje
adult
adult

Berichtdoor irene mos » 21 aug 2012 13:52

tja moeilijk hoor, hier boven vermeld is ons bekend en op onze manier passen we dit ook toe maar als we denken dat
ze rustig ligt te kijken en iemand staat plotseling op dan springt ze overeind en "'valt""toch weer aan.
Ik hoop dat er iemand is die ons een adres kan geven voor een goede honden trainer/school {19}
irene mos
puppy
puppy

Berichtdoor Bientje » 03 sep 2012 16:11

Het is inderdaad niet makkelijk om je bezoekers aan te manen om je hond niet aan te halen als ze binnenkomen maar eerst de mensen te begroeten en pas na enige tijd de FB.
Wij hebben ook zo een overenthousiast exemplaar die heel wild op de mensen springt en natuurlijk halen ze hem dan aan, waardoor ie zeker doorgaat met lekker te springen.
Gezien zijn robuustheid en gewicht (is nu 10mnd bijna en weegt toch al een 14kg) komen die sprongen niet altijd zacht aan.
Mensen merken idd na een tijdje dat ie rustig wordt als ze hem gewoon met rust laten :)
Bientje
puber
puber

Berichtdoor Boortje » 05 sep 2012 07:46

Bientje schreef:Het is inderdaad niet makkelijk om je bezoekers aan te manen om je hond niet aan te halen als ze binnenkomen maar eerst de mensen te begroeten en pas na enige tijd de FB.
Wij hebben ook zo een overenthousiast exemplaar die heel wild op de mensen springt en natuurlijk halen ze hem dan aan, waardoor ie zeker doorgaat met lekker te springen.
Gezien zijn robuustheid en gewicht (is nu 10mnd bijna en weegt toch al een 14kg) komen die sprongen niet altijd zacht aan.
Mensen merken idd na een tijdje dat ie rustig wordt als ze hem gewoon met rust laten :)

Het is helemaal niet moeilijk om iets met je bezoek af te spreken, net als bij de pup, het is jouw huis dus jij bepaalt de regels. Leg de mensen van te voren uit dat het dier in training staat en hoe belangrijk het is. Inmiddels blijft ook hier de pup zitten bij aanbellen, kan visite rustig jas uit doen en gaan zitten en dan pas mag er geknuffeld worden.
Een te blije hond aaien bevestigd alleen het ongewenste gedrag, zo zielig voor je dier, snapt dan echt niet waar ie aan toe is.
Boortje
adult
adult

Berichtdoor Yess » 05 sep 2012 08:11

Wij hadden in de puppyperiode een A4-tje op de deur hangen met een tekst: Puppie in training, even geduld voordat we opendoen, graag negeren bij binnenkomst (of zoiets). En dat hielp echt goed, al was het maar dat de mensen over dat A4-tje begonnen bij binnenkomst en niet een gelijk de aandacht voor de pup hadden ;-)

Misschien moeten we dat nu maar eens gaan herhalen, want beide mannen lijken de regels enigszins vergeten {00} (zijn wij niet consequent genoeg in geweest denk ik).
Groeten Yessica

Afbeelding
Yess
veteraan
veteraan

Berichtdoor stampertje » 05 sep 2012 09:39

Bel gewoon eens een paar hondenscholen op in de buurt, leg je probleem uit en kijk hun reactie aan. Ga eens lang bij verschillende en kijk wat jullie aanspreekt.
Misschien is het wel verstandig om bij de puppycursus te beginnen....Ook al is ze wat ouder, maar is ze heel onzeker en dit wordt vaak spelenderwijs met puppycursus heel veel bijgeleerd! Je begint weer bij het begin, hoe ga je met bepaald gedrag om, hoe laat je zien wie de roedelleider is thuis etc!

succes!
Afbeeldingmade by Rieta

Lieve Dizzle, we hebben kort genoten van je, maar we zullen je nooit vergeten!
stampertje
junky
junky

Keer terug naar gedrag, voeding en verzorging